Info helg :D

Halloj!
Då vart jag hemkommen från min info helg för 1timma 40min sedan.. Den såg ut på följande vis ungefär..

Fredag: Började dagen med att hämta ut våra kängor och sängkläder, därefter följde marscherande till idrottshallen, för ett fys test, 6min step up med packning (alltså båda fötterna upp på bänken innan man gick ner igen) alla gick i samma takt, som befälen bestämde, lugnt och sansat var det. Därefter var det säkerligen mer info, kommer inte ihåg allt i vilken ordning, men hela dagen bestod mer eller mindre av att vi lyssnade på olika befäl, sjukstugan m.m. men det gick mer eller mindre in genom ena öret o ut genom andra. Senare på kvällen runt 20 snåret så stod vi uppställda på utsidan våran kasern i 3leds formatering, för att delas upp och kika på våran transport i fält, vilket var bandvagn 308 (tror jag den hette iaf) en liten pryl med larver (3 delad) Efter det var det bäddning, vilket kapten Ågesjö inspekterade, själv fick jag MVG på min bäddning, han kollade och pekade på min säng och sa PERFEKT :D då vart jag glad o hojta te lite :D mina andra kamrater i rummet blev godkända men de flesta kunde rätta till de lite :D Sen tjöta vi inne på rummet o sen somna vi som små barn, förutom 2personer som satt o läste en 1år gammal MORE tidning, vet ej när de somna dock :p

Lördag: väckning 05:45, flög upp ur sängen :D så packade vi ihop våra prylar, tvättade oss o så.. sedan uppställning för att marschera ner till matsalen o käka frukost.. efter det gick vi upp till våran kasern igen och städade vårat Logemente och det allmäna städområdet vårt logemente blev tilldelat :D därefter var det inspektion igen av en löjtnad vid namn svensson tror jag :P Efter inspektionen ställde vi upp oss i korridoren för att utöva BRAK (buk/ben, rygg, axlar, knä) och  efter detta, gick vi ut för att kika på får materiel, vapen, skyddsutrustning, sängkläder o andra kläder overhuvudtaget som vi har i fält. vi testade även på språng marsch med kroppsskydd, väska och hjälm.. gött skoj :) Efter detta, vart det en himmlans massa info till om utlandstjänst och vårat kompani.. och till sist var det lunch därefter hemfärd :D

Så här såg den ut mer eller mindre, och det kan tilläggas, jag blir ju inte mindre taggad eller nervös heller för den delen på att rycka in :D ska bli sjukt skoj! Ni gubbar som läser som var där, vi synes :D

Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: Oscar Bartenuis

Gött kul vart det! Man blev ju riktigt peppad på att rycka in efter den här helgen! Synd om alla som inte var där dock =/

Ha det!

2009-04-20 @ 19:59:27
Postat av: Kristian

Yeah! De var riktigt bra, ja precis längtan blev ju inte mindre precis.. Får hoppas att de läser här, så de får lite inblick iaf :P

2009-04-20 @ 20:27:58
Postat av: Thomas Johansson

Fick inte ni göra BRAK efter städning? :o

2009-04-20 @ 23:41:57
Postat av: Kristian

joo de gjorde vi, skrev nog aldrig det.. Samtliga kompanier gjorde det.

2009-04-21 @ 00:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0